Kuinka ruokavaliosi voi parantaa hiustenne terveyttä

13 marraskuu 2018

Kuten iho, hiukset reagoi hyvin, kun syö hyvin: ääni ravitsemus on perusta kiiltävä lukot.

Hiukset on mitä syöt

Sisältävät seuraavat oman ruokavalion, ja voit antaa hiukset kaikki välttämättömät ravintoaineet se tarvitsee näyttää ja tuntuu huippukunnossa (puhumattakaan parantaa ihon terveyttä ja yleistä hyvinvointia liian).

Kalat ja muut proteiinia ja hyviä rasvoja

Hiukset on valmistettu lähes kokonaan proteiinia, niin se mitä elimistö tarvitsee korvata karvat, jotka ovat jatkuvasti irtoa. Proteiini-huono ruokavalio saattaa johtaa kuiva päänahka ja kuiva, tylsä, hauras hiukset. Proteiinin puutteet voivat myös lopulta kadota hiusten väri.

load...

Syö kalaa pari kertaa viikossa on erinomainen tapa korjata tämä. Ei vain se täynnä laadukkaita proteiinia, se on vähän epäterveellistä tyydyttyneitä rasvoja ja runsaasti muita ravinnon osia hiukset tarvitsee: omega-3-rasvahappoja, B-vitamiineja, D-vitamiinin ja raudan.

Miten valita paras kala - ja tapoja kokki sitä - oman terveyden

Omega-3s löytyy solukalvon ihon päänahan, hiusten hissikuiluun ja luonnollisia öljyjä, jotka pitää päänahan ja hiusten ilmastointi.

Kala on myös hyvä lähde rautaa, joka auttaa veren kuljettaa happea karvatupet. Liian vähän rautaa (anemia) on suurin syy hiustenlähtö, varsinkin naisilla.

Kaikki kalat valinnat ovat hyviä, mutta saat eniten ”bang for your buck” ravitsemuksellisesti rasvaisesta kalasta, kuten lohi, silli, sardiini, taimen ja makrilli, koska ne ovat erityisen runsaasti omega-3s.

load...

Jos et fancy kalaa, muita hyviä proteiinin ja raudan lähteitä ovat siipikarja, vähärasvaista punaista lihaa ja kananmunia.

Kasvissyöjä vaihtoehtoja omega-3 sisältää avokado, kurpitsansiemeniä ja saksanpähkinät. Palkokasvit (katso alla) ovat hyviä proteiinin lähteitä, kun pinaatti on täynnä rautaa.

Hedelmä ja vihannekset

Tiedämme kehomme on hedelmiä ja vihanneksia, mutta tietynlaisia ​​ovat erityisen hyödyllisiä - hiukset liikaa. Tummanvihreä, lehtivihannekset ja oranssi-keltainen hedelmiä ja vihanneksia taipumus olla erityisen korkea kahden vitamiineja hiukset kaipaa: A ja C.

Lue myös:

A-vitamiini on tärkeä tuotannon päänahan öljyjen, jotka toimivat elimistön omia hiusten hoitoaine. Vitamiinin puute voi aiheuttaa kuiva päänahka ja hilse.

C-vitamiini on välttämätön verenkiertoa päänahan, jolloin pieniä verisuonia siellä ruokkia munarakkuloita. Liian vähän C-vitamiinia ravinnosta voi aiheuttaa hiustenlähtöä, joka murtaa helposti.

load...

Tumman vihreät vihannekset, kuten pinaatti, parsakaali, lehtikaali ja lehtimangoldit sisältävät suuria määriä vitamiineja ja C.

Oranssi-keltainen luokka, bataattia, porkkanaa, cantaloupes mangoja, kurpitsat ja aprikoosit ovat suuria lähteitä beetakaroteeni, jossa elimistö muuttuu A-vitamiiniksi Mustikoita, kiivi, tomaatit, mansikat ja sitrushedelmät sisältävät runsaasti C-vitamiinia

Palkokasvit

Palkokasvit tai pulssien (linssit, pavut, herneet) tarjoavat kasviproteiinilähde edistää hiusten kasvua, ja myös sisältää rautaa, sinkkiä ja biotiini - B-vitamiini.

Riittämätön biotiini saanti voi aiheuttaa hauras hiukset ja jopa aiheuttaa hiustenlähtöä. Onneksi tämä on helppo ehkäistävissä: biotiini lähteitä myös täysjyvätuotteita, munankeltuainen, hiiva ja pähkinöitä.

Pähkinät

Lisäksi proteiinia, pähkinät ovat korkeat elementti seleeni, joka on tärkeä terveen päänahan. Alfa-linolihappoa ja sinkki ovat myös todettu joitakin pähkinät ja auttaa hoitavat hiusta. Hiukset irtoaminen voi johtua puute sinkkiä.

Vähärasvainen meijeri

Vähärasvaiset maitotuotteet, kuten jogurtti, maito ja raejuusto ovat hyviä lähteitä kalsiumin, avainasemassa hiusten kasvua. Ne ovat myös runsaasti D-vitamiinia, joka voi liittyä follikkelia terveydelle.

Osterit

Olemme pyöristäminen listan ostereita, koska ne ovat tunnetusti runsaasti sinkkiä - puute, joka voi aiheuttaa hiustenlähtöä ja kuiva, hilseilevä päänahka. Mutta voit myös up your saanti mineraali pähkinät, naudanlihaa, munia, väkeviä vilja ja kokonaisina jyvinä leivät.

load...