Onko vitamiini B monimutkainen auttaa hiuksiasi?

14 marraskuu 2018

Kun se tulee ravintolisiä, me etsimme jatkuvasti "parannus" - yleiskunnon apatia elämästä, hiustenlähtö, krapula. Miksi? Koska lisäravinteet ovat halpoja, suhteellisen turvallinen ja helppo saada. Toisin sanoen, riskit ovat suhteellisen pienet, joten se ei satuta kokeilla, eikö?

B-lisäravinteet ovat usein sidottu kuin eliksiiri, kaikkeen huonoja tunnelmia hajamielisyys. On helppo nähdä, miksi he olla hypisteli massiivisia hyötyjä - B-vitamiinit ovat massiivisesti tärkeää hyvän terveyden. Mutta rooli B-vitamiinien terveydelle eivät välttämättä perustella menojen rahaa ylimääräistä B-vitamiineja täydentämistä.

load...

Emme puhu vain yhden vitamiini täällä - mutta kahdeksaan aineiden ahdetaan yhden täydentää. Tästä syystä on tärkeää tiedät rooli jokainen näistä ainutlaatuisia vitamiineja soittaa. Menemme kaikki nämä erityispiirteet alla. Haluamme kävellä pois älykkäämpiä. Mutta jos olet kiinnostunut vain pohja-linja, tässä se on:

Mitä B-vitamiineja?

On kahdeksan B-vitamiineja: tiamiinin (B1-vitamiini), riboflaviini (B2-vitamiini), niasiini (B3-vitamiini), pantoteenihappo, B6-vitamiini, biotiini (vitamiini B7), foolihappo (folaatti), ja B12-vitamiinia. Kaikki ovat vesiliukoisia ja kaikkien tukien solujen aineenvaihdunnassa. Huolimatta luokiteltu yhteen ja usein yhdessä elintarvikkeissa, B-vitamiinit ovat kemiallisesti erilaisia, palvelevat ainutlaatuinen tarkoituksiin.

load...

Tiamiinin (B1-vitamiini)

Tiamiinin auttaa kehon aineenvaihdunta hiilihydraatteja, tai kääntää ne käyttökelpoista energiaa. Tämä ja tukevat aivojen ja hermoston sen ensisijaisena tarkoituksena. Tiamiinia löytyy munia, hedelmiä, täysjyvätuotteita, väkeviä vilja, maksa, ja herneet.

Riboflaviini (B2-vitamiini)

Kuten tiamiinia, riboflaviinia tukee hermostoa. Mutta se on myös erittäin tärkeää metaboloivien proteiinit, kasvua tukevat ja punasolujen tuotantoa, ja silmien ja ihon terveyttä. Löydät sen maitoa, munia, riisi, ja väkeviä vilja.

Niasiini (B3-vitamiini)

Nikotiiniamidi ja nikotiinihappo ovat osa niacin-- jotka yhdessä muodostavat B3-vitamiini. Se auttaa solut muuntavat ruoka energiaa ja on tärkeää suojella soluja vastaan ​​vaurioita vapaita radikaaleja.

Pantoteenihappo (B5-vitamiinia)

Pantoteenihappo on tärkeää muuntaa hiilihydraatteja energiaksi ja tukee terveellistä verenkiertoelimistön. On myös tarpeen synteesiä varten koentsyymi A, joka vaaditaan monia elämää ylläpitäviä kemiallisia reaktioita. Pantoteenihappo löytyy kanaa, naudanlihaa, perunaa, munia, parsakaali, täysjyvätuotteita, ja tomaatit.

load...

B6-vitamiini

B6-vitamiini, jota kutsutaan pyridoksiini, on tärkeää hemoglobiinin tuotantoa tai estää hapen meidän verta. Myös, kuten muutkin B-vitamiineja, se on tärkeä rooli muuntaa hiilihydraatteja ja proteiinia energiaksi. B6-vitamiini esiintyy munia, maitoa, pähkinöitä, sianliha, kana, kala, täysjyvätuotteita, vihanneksia, perunaa, soijaa ja väkeviä vilja.

Biotiini (vitamiini B7)

Biotiini toimii kääntää hiilihydraatteja, proteiineja ja rasvoja energiaksi. Se mainostetut olevan hyvää hiusten, ihon ja kynnet. Elimistö tuottaa biotiinia ohutsuolessa, mutta voit myös saada sen hyvin pieniä määriä läpi ruokaa, kuten munankeltuainen, kukkakaali, avokado, vadelmat, sianlihaa, maksa ja lohi.

Foolihappo (folaatti)

Foolihappo, folaatti tai mitä kutsutaan joskus B9-vitamiini - siksi, miksi ei lisätä toinen nimi? - On tärkeää, raskaana oleville naisille estämään synnynnäisiä epämuodostumia. Mutta se on myös käyttää laitoksen tuotannon punasoluja. Se löytyy parsakaali, ruusukaali, pinaatti, herneet, parsa, kikherneet, väkeviä vilja, ja maksa.

B12-vitamiini

B12-vitamiini tukee terveen hermoston ja punasoluja. On myös tärkeää solujen aineenvaihduntaa, kääntää ruoka energiaa. Se löytyy lohi ja turska, liha, maito, juusto, munat, ja väkeviä vilja.

B vitamiinien puutoksesta

Koska kaikki B-vitamiinit ovat vesiliukoisia, keho ei säilytä liikaa. Toisin sanoen, riippumatta siitä, kuinka paljon B-vitamiinia nielemään, elimistö käyttää vain, mitä se voi ja pääsee eroon loput. Vaikka biotiini luodaan ohutsuolessa, loput B-vitamiineja on saatava ravinnon kautta. Vaikeissa tapauksissa, joissa saanti ei riitä tai jossa elimistö ei pysty aineenvaihdunta B-vitamiineja, puute voi aiheuttaa.

B-vitamiini puutteet eivät ole kovin yleisiä, ja kun olet puutteellinen yhdessä B-vitamiini, olet usein puutteellisia muassa pitkälti siksi he löytyy monia samoja elintarvikkeita.

Tiamiinin (B1-vitamiini)

Tiamiinin puutos voi tapahtua melko nopeasti, mukaan Mayo Clinic. Alkoholistit, syöpäpotilaat, Laihdutusleikkaus potilaat ja ne dialyysi voi olla kohonnut riski. Puutosoireet kuuluu laihtuminen, epäsäännöllinen syke, turvotus, sydämen vajaatoiminta, ja stressi.

Riboflaviini (B2-vitamiini)

Henkilöt, joilla on alkoholismi, maksasairaus, huono ravinto / imeytymistä ja ne dialyysi voi olla vaarassa riboflaviini puutos. Oireet voivat olla kurkkukipu, hilseilevä iho, ja punoitusta, turvotusta, ja halkeamia suun, kielen ja huulet.

Lue myös:

Niasiini (B3-vitamiini)

Niasiinia puute liittyy usein huono ravitsemus ja se voi olla yleisempää kodittomia, lihavia, kärsiville ruokahaluttomuus, ja ne syövät ruokavalio sisältää runsaasti maissi ja köyhien eläinproteiineja mukaan Oregon State University. Vaikea puutos tunnetaan pellagra. Oireet ovat usein nimitystä "kolme D's": dementia, ripuli, ja ihottumaa.

Pantoteenihappo (B5-vitamiinia)

Pantoteenihappo puutos on harvinainen, mukaan University of Maryland. Mutta oireita ovat: väsymys, masennus, unettomuus, ärtyisyys, oksentelu ja vatsakivut, ja kuumotusta jaloissa.

B6-vitamiini

B6-vitamiinin puutos on yleisempää henkilöillä, joilla on munuaisten vajaatoiminta, autoimmuunisairaudet kuten nivelreuma ja keliakia ja alkoholisteja. Oireita voivat olla halkeamia kulmissa suun, masennus ja sekaannusta, ja heikentynyt immuunijärjestelmän toimintaa.

Biotiini (vitamiini B7)

Koska biotiinia tehty ohutsuolessa, se on erittäin harvinaista olla puutteellinen. Kuitenkin ihmiset tiettyjä lääkkeitä tai joilla imeytyminen häiriöt kuten Crohnin tauti voi olla vaarassa. Oireita ovat halkeamia suupielet, hilseilevä iho, ruokahaluttomuus, väsymys, unettomuus, masennus, ja * hiustenlähtö. *

Foolihappo (folaatti)

Foolihapon puutos saattaa olla yleisempää suurkuluttajia, ihmiset imeytyminen häiriöt kuten Crohnin ja keliakia, ne dialyysihoitoa tai niitä tiettyjen lääkkeiden. Oireita voivat olla sileä ja tarjouksen kielen, heikko kasvu, väsymys, ärtyneisyys, ja ripuli.

B12-vitamiini

Kasvissyöjät ja ne, jotka olet koki Laihdutusleikkaus on suurin riski B12-vitamiinin puutos, pitkälti siksi eläinproteiinit ovat paras lähde tätä vitamiinia. Oireita puutos voi ovat puutuminen ja pistely lisäkkeet, anemia, tasapaino-ongelmia, turvonnut kieli, vainoharhaisuus, heikotus, uupumus, ja kognitiivisia vaikeuksia.

B-vitamiinia täydentää ja terveydelle: todisteet

B-vitamiinia monimutkainen on täydennys, joka sisältää kaikki kahdeksan B-vitamiineja. Ruoka pitäisi aina olla ensimmäinen valinta, kun etsitään hyviä lähteitä mitään vitamiinia. Koska näitä vitamiineja luonnostaan ​​esiintyvät elintarvikkeissa, saada ne teidän ruokavalio on suhteellisen helppoa. Ellet tunnetaan puutteellinen tai vaarassa puutos ottaen enimmäisannosten B-vitamiineja kautta täydennys on todennäköisesti tarpeeton.

Tästä huolimatta joitakin tutkimus B monimutkainen täydentää on mitä näyttää olevan myönteisiä havaintoja:

Suuri osa tutkimuksesta ympäröivän B monimutkainen lisäravinteen on erityinen hoitoon puutosoireet, jolloin havainnot pitkälti turha miesten riittävän B-vitamiini saanti ja tasoja.

B-vitamiineja ja hiukset: todisteet

Tutkimus B vitamiineja ja hiustenlähtö ei keskittynyt ottaa B-monimutkainen, eikä vaikutuksista hyvin konkreettisia B-vitamiineja.

Esimerkiksi tiedämme biotiini puute voi aiheuttaa hiustenlähtöä. On näyttöä siitä, että ihmiset, jotka ovat biotiinilla puutteellinen voivat parantaa hiustenlähtöä oireet biotiinilla täydentämistä. Kuitenkin, ei ole mitään todisteita, että ihmiset riittävästi biotiini tasoilla hyötyisivät ottaen vitamiinia.

Eräässä tutkimuksessa todettiin, että ottaen täydentää joka sisältää pantoteenihappoa (B5-vitamiini) voi lisätä hiusten kasvua naisilla, joilla on tietyntyyppinen hiustenlähtöön. Tutkimuksessa kuitenkin on useita puutteita: se tehtiin pelkästään naisiin; vain 30 naista osallistui; ja siihen liittyi täydennys, joka sisältää ei ainoastaan ​​pantoteenihappoa, mutta muita ainesosia, joten se on vaikea määrittää tämän B-vitamiini, kuten syynä myönteisiä tuloksia.

Ei ole olemassa ääntä tutkimuksia linkittää B-vitamiineja parannetulla karvankasvu tai ehkäisyyn hiustenlähtöä ellet ole puutteellisia, mikä taas on hyvin harvinaista.

Turvallisuus, sivuvaikutukset ja varotoimet

Koska B-vitamiinit ovat vesiliukoisia, on olemassa pieni riski saada liikaa lisäravinteiden. Kun elimistö on kaikki, että se voi käsitellä, se karkota loput kautta virtsaan.

Tästä huolimatta erittäin korkea saanti B6-vitamiinia voi aiheuttaa hermo ongelmia ja suuria annoksia niasiinia voi aiheuttaa keltaisuutta ja maksan toimintahäiriöitä. Imu saavuttamiseksi tarvittavien ongelman aiheuttavia tasot eivät todennäköisesti vaikka et monivitamiini B-vitamiineja ja suositeltu annos B-monimutkainen.

Täydentämisestä kanssa B-vitamiinin voi johtaa ihon punoitus ja / tai vatsavaivoja, molemmat sivuvaikutuksia, jotka ovat vain väliaikaisia.

Pohjaton

Onko vitamiini B monimutkainen auttaa hiukset? Se on erittäin epätodennäköistä. On pieni mahdollisuus, että olet biotiinilla puutteellisia, jolloin, B monimutkainen - tai täydennys, joka sisältää biotiinia - voisi auttaa. Kuitenkin, jos sinulla on muita oireita biotiinin puutos, kuten säröillä suuhun, turvonnut kieli, masennus ja unettomuus, se ei todennäköisesti ole syyllinen takana hiustenlähtö.

Olettaen syöt suhteellisen tasapainoinen ruokavalio ja ottaa monivitamiini, ei ole syytä ottaa B monimutkainen. Esto muut imeytymistä ongelmia, saat tarpeeksi oman B-vitamiineja oman ruokavalion ja säännöllisen vuorokautisen vitamiinia. Tahansa otettu päälle tämän olisi yksinkertaisesti rahaa alas WC - kirjaimellisesti.

load...